از خواص و عوارض عرق سیر و تاثیر آن در لاغری و سلامتی بخوانید!

تاریخ : 1400/08/20

از خواص و عوارض عرق سیر و تاثیر آن در لاغری و سلامتی بخوانید!

از خواص و عوارض عرق سیر و تاثیر آن در لاغری و سلامتی بخوانید!

عرق سیر که محصول سیر است خواص و فواید بسیار فراوانی برای سلامت بدن دارد. سیر دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد ویروسی است و به همین دلیل برای بدن بسیار مفید است. سیر موجب بوی بد دهان می‌شود. یک راه مناسب برای بهره‌مندی از خواص و فواید بی‌نظیر سیر بدون بو گرفتن دهان استفاده از عرق سیر است. در ادامه به بررسی خواص بی نظیر عرق سیر می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با عرق سیر است به بررسی خواص عرق سیر، عرق سیر برای حفظ سلامت پوست و مو، عرق سیر و تقویت سیستم ایمنی بدن، عرق سیر و خواص ضد سرطانی، عرق سیر و درمان عفونت، عرق سیر و تقویت حافظه، عرق سیر و فشار خون، عرق سیر و کلسترول، عرق سیر و حفظ سلامت قلب، عرق سیر و لاغری و در نهایت عوارض عرق سیر می‌پردازیم

خواص عرق سیر

 

خواص عرق سیر

متخصصان طب سنتی بر این باورند که عرق سیر دارای طبیعتی گرم و خشک است. عرق سیر دارای خواص آنتی بیوتیکی بسیار قوی بوده و همچنین دارای خواص ضد ویروسی و ضد قارچی است. از جمله خواص درمانی عرق سیر می‌توان به مواردی مانند بازکننده گرفتگی عروق، بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از آلزایمر، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از سکته قلبی و مغزی، تقویت سیستم ایمنی بدن,پ، درمان آنفولانزا, درمان سرفه و سرماخوردگی، سرشار از آنتی اکسیدان، کاهش چربی و کلسترول، کاهش خستگی، کاهش فشار خون، کاهش قند خون و کاهش وزن اشاره کرد.

 

عرق سیر برای حفظ سلامت پوست و مو

عرق سیر با داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی فراوانی که دارد موجب حفظ و افزایش سلامت پوست و مو می‌شود. استفاده از عرق سیر می‌تواند از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری کند.

 

عرق سیر و تقویت سیستم ایمنی بدن

عرق سیر موجب بهبود عملکرد سلول‌های T سیستم ایمنی بدن شده و از این طریق سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. سیر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین C است و از این طریق هم موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

 

عرق سیر و خواص ضد سرطانی

عرق سیر منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها است و به همین دلیل دارای خواص ضد سرطانی است و می‌تواند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. عرق سیر می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های معده، روده بزرگ، پروستات و رحم شود.

 

عرق سیر و درمان عفونت

عرق سیر منبعی غنی از سلنیم، منیزیم، پتاسیم، کلسیم ، گوگرد، ویتامین C، ویتامین B6 است. بنابراین می‌تواند از بدن در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها و عفونت محافظت کند. همچنین عرق سیر دارای آلیسین  و  دی‌آلیل دی‌سولفید است که دارای خواص ضد باکتریایی هستند.

 

عرق سیر و تقویت حافظه

عرق سیر از DNA محافظت کرده و از این طریق مانع از افت عملکرد مغز می‌شود. عرق سیر با داشتن آنتی‌اکسیدان‌های خود از بافت سالم مغز محافظت می‌کند و همجنین موجب بهبود حافظه می‌شود.

 

عرق سیر و فشار خون

مواد مغذی موجود در عرق سیر موجب افزایش گردش خون شده و بنابراین موجب کاهش فشار خون می‌شود. ترکیب آلیسین موجود در عرق سیر نیز موجب کاهش سطح فشار خون می‌شود. عرق سیر با افزایش مقدار نیتریک اکسید فشار خون را در عروق ریوی تنظیم می‌کند. بنابراین مصرف عرق سیر برای افراد دارای فشار خون بالا مفید است و در کاهش فشار خون موثر و مفید است.

 

عرق سیر و کلسترول

عرق سیر دارای دی‌آلیل دی‌سولفید  و اس- الیل سیستئین است که موجب کاهش کلسترول بد می‌شود. همچنین عرق سیر می‌تواند کلسترول را از صدمات ناشی از اکسیده شدن حفظ کند و موجب افزایش قابلیت بدن برای از بین بردن کلسترول بد توسط بدن می‌شود.

 

عرق سیر و حفظ سلامت قلب

از جمله خواص عرق سیر این است که می‌تواند مانند یک آسپرین طبیعی عمل کرده و موجب کاهش سرعت انعقاد خون شود و در نتیجه از لخته شدن خون و سکته مغزی و قلبی جلوگیری کند. عرق سیر از تجمع کلسیم در عروق و کاهش کلسترول خوب جلوگیری می‌کند و از سلامت قلب محافظت می‌کند. یکی از عوامل لخته شدن خون ماده‌ای به نام ترومبوکسان است که سیر موجب کاهش تولید ترومبوکسان می‌شود و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

 

عوارض عرق سیر

 

عوارض عرق سیر

عرق سیر در کنار خواص و فواید فراوانی که برای سلامت دارد در صورت زیاده‌روی در مصرف ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. از جمله عوارض و مضرات حاصل از زیاده‌روی در مصرف عرق سیر می‌توان به مواردی از جمله آسیب به کبد، تشدید خونریزی، اسهال، مشکلات مربوط به معده، تعریق زیاد، کاهش زیاد فشار خون، سر گیجه، سردرد، زایمان زودرس در زنان باردار، تغییرات بینایی، تشدید عفونت مخمر (واژینال) عوارض جدی سیر در واژن، بالا بردن سطح فشار خون، حالت تهوع، استفراغ و سوزش معده اشاره کرد. خانم‌های باردار و مادران شیرده باید در مصرف عرق سیر احتیاط کنند. عرق سیر همچنین ممکن است با دارو‌هایی ازجمله داروهای ضد انعقاد خون، ایدز، ضد بارداری و ایزونیازید دچار اختلال دارویی باشد.

 

عرق سیر و لاغری

 

عرق سیر و لاغری

بر اساس مطالعات انجام شده بین سیر و کاهش وزن رابطه موثری وجود دارد. مواد مغذی فروان موجود در عرق سیر موجود می‌تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. ترکیباتی مانند آلیسین و خاصیت ضد اشتهایی که عرق سیر دارد موجب کاهش وزن و دستیابی به تناسب اندام می‌شود.

با وجود آن‌که عرق سیر برای لاغری تاثیر دارد، اما نمی‌تواند به تنهایی شما را به وزن ایده آل برساند؛ به همین دلیل لازم است از یک رژیم غذایی اصولی و سالم پیروی کنید تا بتوانید به وزن مناسب با قد و شرایط فیزیکی خود برسید. برای این منظور، رژیم‌های بهاره غفاری را به شما توصیه می‌کنیم؛ زیرا رژیم‌های پرطرفداری هستند که بدون حذف مواد غذایی به شما کمک می‌کنند تمام مواد غذایی را از غذاها جذب نمایید و همچنین با کنترل میزان مصرف خود، به وزن ایده آل برسید؛ در نتیجه با رژیم‌های بهاره غفاری می‌توانید تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید و یک نتیجه طولانی مدت را تجربه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیم‌های بهاره غفاری و آگاهی از انواع رژیم‌ها و همچنین نتیجه مراجعین محترم، می‌توانید بر روی غفاری دایت کلیک نمایید. چنانچه هم اکنون با این رژیم‌ها آشنایی دارید، برای دریافت رژیم اختصاصی خود، کافیست به راحتی بر روی رژیم آنلاین من کلیک کنید.