از خواص عرق برگ چنار در افزایش وزن چه می دانید؟!

تاریخ : 1402/10/10

از خواص عرق برگ چنار در افزایش وزن چه می دانید؟!

از خواص عرق برگ چنار در افزایش وزن چه می دانید؟!

عرق برگ چنار حاصل از تقطیر بخار آب برگ‌های چنار تهیه می‌شود. عرق برگ چنار خواص و فواید فراوانی است که از جمبه خواص آن می‌توان به تب‌بر بودن آن و رفع و درمان ناراحتی‌های اسهال و اسهال خونی، تقویت کننده قلب و معده، درمان آسم و تنگی نفس اشاره کرد. در ادامه به بررسی عرق برگ چنار می‌پردازیم.

 در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با عرق برگ چنار است به بررسی مواردی از جمله خواص عرق برگ چنار، برای افزایش وزن همچنین پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و درمان آنها می پردازیم. بطور مثال:

  1. درمان تب و سرماخوردگی
  2. درمان تنگی نفس
  3. درمان آسم
  4. بهبود رعشه
  5. مفید برای امراض عصبی
  6. درمان درد مفاصل
  7. درمان اسهال
  8. افزایش وزن

همچنین در ادامه این مطلب طرز تهیه عرق برگ چنار، نحوه مصرف عرق برگ چنار و در نهایت مضرات و خطرات احتمالی در صورت عدم مصرف صحیح را بیان نموده ایم. 

خواص عرق برگ چنار

 

خواص عرق برگ چنار

متخصصان طب سنتی بر این باورند که عرق برگ چنار دارای طبیعتی سرد و تر است. عرق برگ چنار حاوی ترکیبات شیمیایی مانند آلانتوان، آسپاراژین، دی–آلانتوان، تانن‌ها، انواع ترکیبات فنلی، املاح و مواد معدنی مانند آهن و منیزیم است. عرق برگ چنار حاوی خواص ضد التهابی است. عرق برگ چنار دارای خواص و فواید بسیاری برای سلامت بدن است که از جمله این خواص می‌توان به مواردی از جمله شفاف کنندگی پوست، تسکین دهنده اعصاب، ضد آسم، ضد اسهال(درمان اسهال ساده و اسهال خونی) ، بهبود دهنده سینه درد، رفع اختلالات حنجره، چاق کننده(درمان لاغری)، درمان پوسته پوسته شدن پوست، رفع تنگی نفس، درمان ورم احتمالی چشم، التیام زخم و سوختگی، درمان آبریزش چشم، درمان دل درد، درمان دل پیچه و درمان لکه‌های پوستی اشاره کرد. در ادامه به بررسی برتی از خواص عری برگ چنار می‌پردازیم.

 

عرق برگ چنار برای درمان تب و سرماخوردگی

عرق برگ چنار می‌تواند یک درمان گیاهی مناسب برای درمان تب و سرماخوردگی باشد. عرق برگ چنار موجب بهبود تنگی نفس، درمان گلو درد و  عرق برگ چنار برای سرفه می‌شود. همچنین عرق برگ چنار دارای خاصیت خلط آوری است. عرق برگ چنار موجب دفع خلط و مواد عفونی و پاکسازی ریه و گلو می‌شود. عرق برگ چنار توانایی مبارزه و دفع باکتری‌ها و میکروب‌های مولد عفونت، التهاب سینه و گلو را داشته و موجب تسکین سینه گلو شده و همچنین موجب تسکین علائم سرماخوردگی تسکین می‌شود. از جمله علائم و نشانه‌های سرماخوردگی می‌توان به گرفتگی صدا اشاره کرد که با مصرف منظم عرق برگ چنار گرفتگی صدا و گلو رفع و درمان می‌شود.

عرق برگ چنار با رساندن رطوبت  کافی به گلو موجب جلوگیری از خشک شدن گلو  می‌شود و احتمال گرفتگی صدا در زمان سرما خوردگی را کاهش می‌دهد. عرق برگ چنار همچنین دارای خاصیت تب‌بری بوده و در صورتی‌که دمای بدن حین سرماخوردگی افزایش پیدا کند موجب بهبود تب می‌شود.

 

خواص عرق برگ چنار برای درمان تنگی نفس

تنگی نفس ناشی از نرسیدن هوای کافی به ریه است و این مشکل می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند. مصرف عرق برگ چنار یک گزینه درمانی مناسب برای کاهش علائم تنگی نفس است. افرادی که دچار تنگی نفس هستند میتوانند عرق برگ چنار را پیش از صرف هر وعده غذایی مصرف کنند.

 

خواص عرق برگ چنار برای درمان آسم

دارو‌های گیاهی می‌توانند موجب کاهش علائم و تسکین آسم شوند اما درمان قطعی و صد در صدی برای آسم نیستند. یکی از داروهای گیاهی که در تسکین علائم آسم موثر و مفید است عری برگ چنار است. عرق برگ چنار توانایی بهبود علائم آسم و کاهش حملات آسم را دارد. مصرف منظم و صحیح از عرق برگ چنار در کنار داروهای شیمیایی تجویز شده توسط پزشک متخصص موجب بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به آسم می‌شود. عرق برگ چنار دارای ترکیبات ضد التهابی بوده که این ترکیبات باعث کاهش شدت حملات آسم می‌شود. عرق برگ چنار همچنین حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ C است که به کاهش التهاب در مجاری هوا ریه کمک می‌کند.

 

عرق برگ چنار و درمان اسهال

اسهال معمولا ناشی از واکنش طبیعی و ایمنی بدن نسبت به مسمومیت غذایی ناشی از آلودگی‌های ویروسی و یا باکتریایی است. عرق برگ چنار دارای خاصیت ضد اسهال است. نصرف عرق برگ چنار می‌تواند اسهال و اسهال خونی را درمان کند. علاوه بر این عرق برگ چنار می‌تواند موجب رفع و درمان ناراحتی‌های ناشی از گرمی موجود در مواد خوراکی شود.

 

عرق برگ چنار برای درمان درد مفاصل

یکی از دارو‌های گیاهی برای کمک به درمان و بهبود درد مفاصل عرق برگ چنار است‌. از علل درد مفاصل می‌توان به التهاب در مفاصل اشاره کرد؛ عرق برگ چنارا دارای خواص خنک کنندگی و ضد التهاب است و در نتیجه مصرف عرق برگ چنار می‌تواند با خاصیت ضدالتهابی خود موب کاهش درد مفاصل شود.

بیشتر بخوانید: با خواص جوانه گندم برای چاقی در این مطلب آشنا شوید.
 

خواص عرق برگ چنار برای بهبود رعشه و امراض عصبی

ارزش بدن یا رعشه معمولا در افراد با سن بالا مشاهده می‌شود اما ممکن است در سن‌های متفاوت و مختلفی مشاهده شود. عواملی مانند عصبانیت، استرس شدید، ترس، خستگی و غیره از علل بروز لرزش هستند. عرق برگ چنار یگ گزینه درمانی مناسب برای درمان استرس و اضطراب است. با مصرف روزانه یک استکان از عرق برگ چنار به عنوان داروی آرام بخش می‌توان موجب تسکین سیستم عصبی شده و هممنین موجب بهبود رعشه و امراض عصبی شوید.

 

طرز تهیه عرق برگ چنار

 

طرز تهیه عرق برگ چنار

عرق برگ چنار از برگ، میوه و پوست چنار تهیه می شود. برای عرق گیری از برگ چنار باید برگ، پوست و میوه درخت چنار برای مدت زماندو شبانه روز در آب خیس شود. سپس با کمک فرآیند عرق گیری از آن‌ها عرق برگ چنار تهیه می‌شود.

 

نحوه مصرف عرق برگ چنار

برای بهره‌مندی از خواص عرق برگ چنار کافی است که لرق برگ چنار را روزانه به میزان یک استکان پیش از صرف هر وعده غذایی مصرف کنید.

 

مضرات عرق برگ چنار

 

مضرات عرق برگ چنار

عرق برگ چنار در کنار تمام خواص و فواید بی نظیری که دارد در صورتی‌که در مصرف آن زیاده‌روی شود ممکن است مضدات و عوارضی نیز به دنبال داشته باشد. از جمله مضرات زیاده‌روی در مصرف عرق برگ چنار می‌توان به بروز حساسیت ریوی در برخی از افراد و ضعف دید اشاره کرد. مصرف عرق برگ چنار به خانم‌های باردار و مادران شیرده توصیه نمی‌شود. عرق برگ چنار طبعی سرد دارد و از مصرف این عرق گیاهی با ترشی خودداری کنید. غبار موجود بر روی ررگ چنار برای مجاری تنفسی، ریه، گوش، صدا، چشم ضرر دارد.

 

عرق برگ چنار و افزایش وزن

 

عرق برگ چنار و افزایش وزن

در مقابل افرادی که از اضافه وزن خود رنج می‌برند و به دنبال راه‌هایی برای کاهش وزن هستند، افرادی نیز از کمبود وزن خود رنج برده و به دنبال افزایش وزن خود هستند. عرق برگ چنار یک گزینه مناسب برای مصرف در رژیم‌های غذایی افزایش وزن است. عرق برگ چنار دارای طبعی سرد بوده و سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است‌. عرق برگ چنار می‌تواند موجب افزایش اشتها و در نتیجه مصرف کالری بیشتری شود. عرق برگ چنار همچنین گزینه مناسبی برای چاقی صورت است.

عرق برگ چنار، نمی‌تواند بدون رژیم غذایی اصولی و ورزش کافی، شما را به وزن ایده آل برساند؛ به همین دلیل لازم است از یک رژیم غذایی اصولی، همچون رژیم‌های بهاره غفاری پیروی کنید. این رژیم‌ها هیچ ماده غذایی را حذف نمی‌کنند، بلکه با ایجاد تعادل، به افزایش یا کاهش وزن شما، بر اساس هدفی که دارید، کمک می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی اختصاصی خود بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.