از خواص تا طرز تهیه آب آناناس آسان و خوشمزه را اینجا بخوانید!

تاریخ : 1400/09/15

از خواص تا طرز تهیه آب آناناس آسان و خوشمزه را اینجا بخوانید!

از خواص تا طرز تهیه آب آناناس آسان و خوشمزه را اینجا بخوانید!

آناناس از جمله‌ میوه‌های خوش طعم و خوش عطر استوایی است که ارزش غذایی بالا داشته و خواص و فواید فراوانی برای بدن دارد. آناناس میوه‌ای است که می‌توان آن را به صورت پخته (کمپوت)، خام و آبمیوه آن را مصرف کرد. خواص آب آناناس برای بدن انسان فراوان است. آب آناناس سرشار از آنتی اکسیدان است و وجود این آنتی اکسیدان موجب از بین بردن رادیکال‌های موجود در بدن شده و از مشکلاتی مانند پیری و سرطان جلوگیری می‌کند. بنابراین از جمله فواید آب آناناس می‌توان به پیشگیری از ابتلا به سرطان و جوان سازی اشاره کرد. در ادامه به بررسی خواص آب آناناس می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با آب آناناس است به بررسی مواردی از جمله خواص آب آناناس، آب آناناس برای فشار خون، آب آناناس برای درمان درد‌های آرتروزی، آب آناناس برای درمان کولیت، آب آناناس برای کاهش دردهای قاعدگی، آب آناناس برای تحکیم استخوان، آب آناناس برای تقویت سیستم ایمنی، آب آناناس برای سلامت قلب، آب آناناس برای پیشگیری از سرطان، آب آناناس برای سلامت پوست، آب آناناس برای رفع سرفه، آب آناناس برای کاهش وزن و در نهایت طرز تهیه آب آناناس می‌پردازیم.

خواص آب آناناس

 

خواص آب آناناس

آب آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که یک آنزیم هضم کننده‌ی پروتئین و ضد التهابی است و بیشتر خواص آب آناناس را تشکیل می‌دهد. به کمک این آنزیم آب آناناس به درمان مشکلاتی التهابی مانند آرتروز، آسم، سینوزیت، کولیت زخمی و حتی سرطان کمک می‌کند. آب آناناس همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین C، بتاکاروتن و مواد معدنی مانند منزیم، کلسیم، فسفر، پتاسیم و منگنز  است می‌‌تواند به تقویت سیستم ایمنی، تحکیم استخوان‌ها و سلامت پوست کمک کند. از دیگر خواص آب آناناس می‌توان به مواردی مانند کاهش درد‌های آرتروزی، بهبود گوارش و سلامتی روده، جلوگیری از اسهال، محافظت در برابر آب مروارید، حفظ سلامت چشم، ارتقای تخمک‌زایی، حفظ سلامت کلیه، موثر در درمان زخم، بهبود عملکرد ماهیچه، بهبود هضم، درمان سرفه و سینوزیت، تقویت سیستم ایمنی، درمان سرطان، تحکیم استخوان‌ها و کاهش دردهای قاعدگی اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از فواید آب آناناس می‌پردازیم.

 

آب آناناس برای فشار خون

آب آناناس حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم است و از این طریق به کاهش فشار خون و کاهش سطح سدیم بدن کمک می‌کند. کاهش سطح سدیم به کمک پتاسیم یک راه حل هوشمندانه برای تنظیم فشار خون است. بنابراین یکی از فواید آب آناناس کمک به تنظیم فشار خون است.

 

آب آناناس برای درمان درد‌های آرتروزی

بروملین موجود در آب آناناس که دارای خاصیت ضد التهابی است می‌تواند موجب درمان آرتروز و روماتیسم مفصلی هم شود. این خواص آب آناناس آن را به یک گزینه درمانی مناسب برای درمان آرتروز گردن و شانه تبدیل کرده است.

 

آب آناناس برای درمان کولیت

دیگر خواص آب آناناس این است که به کمک بروملین برای درمان بیماری‌های گوارشی مربوط به التهاب همانند اختلال روده تحریک پذیر یا IBD موثر و مفید است. به این صورت که بروملین موجب کاهش تولید مواد شیمیایی مانند لکوسیت‌ها و سیتوکین‌ها که باعث بروز التهاب هستند می‌شود.

 

آب آناناس برای کاهش درد‌های قاعدگی

درد‌های دوران قاعدگی اغلب توسط انقباضات رحم ایجاد می‌شود، که علت بروز این انقباضات رحم یک ماده‌ی شیمیایی به نام  پروستاگلاندین است. بروملین موجود در آب آناناس موجب کاهش سطح پروستاگلاندین دو (PEG2) می‌شود که نوعی پروستاگلاندین است که موجب این انقباضات رحم و ایجاد در‌د‌های قاعدگی است، می‌شود. علاوه بر بروملین آب آناناس حاوی منیزیم نیز است که به کاهش درد‌های پایین کمر کمک می‌کند. بنابراین از خواص آب آناناس برای خانم‌ها می‌توان به تاثیر این آبمیوه در کاهش درد‌های دیسمنوره اشاره کرد.

 

آب آناناس برای تحکیم استخوان

علاوه بر کلسیم، منگنز نیز از جمله مواد ضروری برای تحکیم استخوان است. آب آناناس دارای مقادیر بالایی از منگنز است. منگنز موجب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از بروز بسیاری از مشکلات استخوانی در سنین پیری می‌شود. منگنز موجود در آب آناناس برای رشد سالم ساختار استخوان و شکل آن در سنین بزرگسالی نیز مفید و تاثیرگذار است.

 

آب آناناس برای تقویت سیستم ایمنی

از جمله خواص آب آناناس تقویت سیستم ایمنی است. این خواص آب آناناس ناشی از وجود مقادیر بالای ویتامین C در آن است. آب آناناس به کمک خواص آنتی اکسیدانی خود موجب از بین رفتن آنتی اکسیدان‌ها و از بین بردن آسیب‌ رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و از این طریق به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

 

آب آناناس برای سلامت قلب

از دیگر خواص آب آناناس این است که موجب بهبود گردش خون شده و جریان خون را به خوبی در سیستم گردش خون به چرخش درمی‌آورد. بروملین موجود در آب آناناس موجب رقیق شدن خون و جلوگیری از تشکیل لخته خون شده و ریسک بیماری های قلبی مانند سکته و دیگر مشکلات مرتبط به قلب را کاهش می‌دهد.

 

آب آناناس برای پیشگیری از سرطان

آب آناناس حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند. در واقع آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال های آزاد و سلول‌های سرطانی مقابله می‌کنند. آنزیم بروملین موجود در آب آناناس موجب کاهش یا توقف رشد سلول‌های سرطانی شود. همچنین آب آناناس سیستم ایمنی را تقویت کرده و از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند.

 

آب آناناس برای سلامت پوست

آب آناناس منبعی غنی از بتاکاروتن و ویتامین C است و به سالم و درخشان نگه داشتن پوست کمک می‌کند. در واقع بتاکاروتن و ویتامین C موجب خواص آنتی اکسیدانی آب آناناس شده و از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه فرابنفش و آلودگی را کاهش می‌دهد.

 

آب آناناس برای رفع سرفه

از جمله فواید آب آناناس این است که آب آناناس یک گزینه درنانی بسیار مناسب برای رفع و درمان سرفه‌های مداوم یا سرفه‌های شبانه است.

 

طرز تهیه آب آناناس

 

طرز تهیه آب آناناس

برای تهیه آب آناناس ابتدا باید یک آناناس رسیده را انتخاب کنید. توجه کنید که آناناس نرسیده یا خیلی رسیده نباشد زیرا در این صور‌ت آب آناناس شما زیادی ترش و یا زیادی شیرین می‌شود. آناناس را روی تخته برش قرار داده و به کمک یک چاقوی تیز پوست آناناس را جدا کنید. چاقو را ۰/۶ سانتی متر پایین تر از برگ های آناناس قرار دهید و تا زمانی که به برگ‌ها برسید برش دادن را  ادامه دهید. برای جدا کردن پوست آناناس، آناناس را در جهت عقربه های ساعت تقریبا ۵ تا ۱۰ سانتی متر بچرخانید و این کار را تا زمانی که پوست  آناناس کاملا جدا شود ادامه دهید.

حال روی آناناس سوراخ‌هایی وجود دارد، چاقو را در قسمت چپ سوراخ ها قرار دهید و با ۴۵ درجه چرخش چاقو سوراخ را ازبین ببرید. سپس چاقو را در خط مورب سوراخ ها قرار دهید و سوراخ ها را جدا کنید در این صورت آناناس بیشتری را ذخیره می‌کنید. این کار را نا از بین رفتن کامل سوراخ‌ها ادامه دهید. پس از اتمام برش‌های مورب آناناس را به چهار قسمت عمودی برش زده و هسته را جدا کنید. آناناس به دست آمده را تکه تکه کنید. تکه‌های آناناس را در مخلوط کننده ریخته و برای طعم بهتر کمی عسل یا شکر به آن اضافه کنید. در صورتی که تمایل به نوشیدنی خنک دارید می‌توانید چند قطعه یخ را نیز اضافه کنید و سپس یک فنجان آب به مخلوط کن اضافه کنید. (می‌توانید مقدار آب را کمتر نیز کنید). سپس به کمک مخلوط کن برای یک دقیقه این مواد را با هم مخلوط کنید، سپس با قاشق هم زده و مجددا یک دقیقه مخلوط کنید. آب آناناس به دست آمده را از صافی رد کنید و در لیوان‌های مدنظر خود سرو کنید.

 

آب آناناس برای کاهش وزن

 

آب آناناس برای کاهش وزن

آب آناناس غنی از مواد مغذی است و این آبمیوه حاوی هیچ گونه قند مصنوعی و چربی‌های ناسالم نیست. آب آناناس کالری کمی داشته و دارای آب زیادی است. مصرف آب آناناس می‌تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند. با وجود آن‌که آب آناناس برای کاهش وزن و لاغری تاثیر دارد، اما نمی‌تواند به تنهایی شما را به وزن ایده آل برساند. برای کاهش وزن اصولی، به یک رژیم غذایی اصولی و سالم، همچون رژیم‌های بهاره غفاری نیاز دارید. این رژیم‌ها نه‌تنها به شما کمک می‌کنند تا به وزن مناسب برسید؛ بلکه سبب می‌شوند تناسب اندام و سلامتی را در کنار یکدیگر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم غذایی خود بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.