از تاثیر قارچ گانودرما برای لاغری و دیابت شگفت زده می شوید!

تاریخ : 1401/06/15

از تاثیر قارچ گانودرما برای لاغری و دیابت شگفت زده می شوید!

از تاثیر قارچ گانودرما برای لاغری و دیابت شگفت زده می شوید!

قارچ گانودرما که یک قارچ غیر سمی است با نام‌های ری‌شی و جان افزا نیز شناخته می‌شود در طب شرقی جایگاه ویژه‌ای دارد. قارچ گانودرما در مناطق گرم و مرطوب آسیا می‌روید. قارچ گانودرما صد‌ها سال قدمت دارند و انواع مختلفی داشته که هر کدام خواص درمانی و دارویی خاص خود را دارند. رنگ قارچامودرما قرمز بوده و از نوع قارچ‌های چتری است و بر روی تنه درختان و چوب رشد می‌کند.قارچ گانودرما وحشی و خود رو است اما با توجه به خواص درمانی و تجاری که دارد به صورت پرورشی نیز یافت می‌شود. از قهرچ گانودرما به صورت تازه استفاده می‌کنند اما برخی افراد به دلیل طعم تلخ آن از پودر و یا عصاره این قارچ استفاده می‌کنند. در ادامه به بررسی بیشتر قارچ گانودرما می‌پردازیم. در این مطلب از غفاری دایت که در رابطه با قارچ گانودرما است به بررسی مواردی از جمله خواص قارچ گانودرما، قارچ گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی، قارچ گانودرما برای حفظ سلامت قلب، گاحودرما و زگیل تناسلی، گانودرما و دیابت، گانودرما برای لاغری، چای قارچ گانودرما و در نهایت مضرات فارچ گانودرما می‌پردازیم.

خواص قارچ گانودرما

 

خواص قارچ گانودرما

قارچ گانودرما خواص و فواید فراوانی دارد. این قارچ سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پلی ساکارید‌ها، کلسیم، آدنوزین، پروتئین، آلکالوئیدها، پتاسیم، فسفر، استرول‌های گیاهی، بتا گلوکان، تری ترپن‌ها، ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D است و به همین دلیل خواص درمانی فراوانی دارد. از جمله خواص قارچانودرما می‌توان به مواردی مانند تقویت سیستم ایمنی، کاهش وزن، حفظ سلامت قلب، خواص ضد سرطان، کنترل قند خون، کاهش التهابات، بهبود آلرژی، محافظت از دستگاه گوارش، سلامت کلیه، درمان کبد چرب، درمان هپاتیت، محافظت از ساختار اعصاب، بهبود خواب، دفع سموم بدن، بهداشت روان، تقویت عضلات، درمان افسردگی، درمان عفونت، سلاپت پوست، درمان عفونت ادراری و غیره اشاره کرد. در ادامه به بررسی چند مورد از خواص قارچ گانودرما می‌پردازیم.

 

قارچ گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی

از جمله مهم‌ترین خواص قارچ گانودرما می‌توان به تاثیر این قارچ در تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده است محققان بر این باورند که قارچ گانودرما می‌تواند بر ژن‌های گلبول‌های سفید خون تأثیر بگذارد. گلبول‌های سفید خون نقش مهمی و تاثیرگذاری در سیستم ایمنی بدن دارند. همچنین مشاهده شده است که برخی از اشکال قارچ گانودرما ممکن است مسیر التهاب را در گلبول‌های سفید خون تغییر بدهند. علاوه بر این در برخی مطالعات مشاهده شده است که قارچ گانودرما می‌تواند موجب افزایش تعداد لنفوسیت‌ها در سرطان روده بزرگ شده و برخی از مواد موجود در قارچ گانودرما می‌تواند موجب تحریک و افزایش فعالیت NK cell ها شود که این سلول‌ها در بدن با عفونت و سرطان مبارزه می‌کند. در نتیجه قارچ گانودرما می‌تواند موجب افزایش گلبول‌های سفید و تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

 

قارچ گانودرما برای حفظ سلامت قلب

قارچ گانودرما حاوی اسید گانودریک است که موجب بهبود جریان خون شده و  اکسیژن در عضله قلب را تنظیم می‌کند. قارچ گانودرما موجب  کاهش سزح کلسترول بد خون شده و از لخته شدن خون در شریان‌‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این مثرف منظم از قارچ گانودرنا موجب کاهش فشار خون می‌شود. کلسترول بالا و فشار خون بالا از عوامل افزاینده خطر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات قلبی است که قارج گانودرنا با کنترل و تنظیم این دو مورد می‌تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند.

 

گانودرما و زگیل تناسلی

زگیل تناسلی که ناشی از قارچ پاپیلومای انسانی یا همان HPV است از طریق رابطه جنسی به مردان و زنان منتقل می‌شود. این ویروس بسیار خطرناک است. مطالعات بسیار فراوانی در زمینه تاثیر قارچ گانودرما بر روی زگیل تناسلی صورت گرفته است و در نهایت محققین دریافتند که قارچ گانودرما با داشتن عصاره AHCC می‌تواند به راحتی بیماری زگیل تناسلی را درمان کند. برای مصرف قارچ گانودرما به منظور درمان زگیل تناسلی بهتر ایت که با توجه به طعم تلخ و نامطلوب قارچ گانودرما به صورت خام از چای قارچ گانودرما یا دم کرده قادچ گانودرما استفاده کنید.

 

گانودرما و دیابت

بر اساس تحقیقات صورت گرفته قارچ گانودرما حاوی آنزیم‌هایی است که موجب کاهش سطح قند خون می‌شوند و مصرف منظم از قارچ گانودرما می‌تواند تاثیر خود را بر کاهش قند خون نشان دهد. دیگر تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت این است که می‌تواند موجب رفع و از بین رفتن لکه‌های تیره‌ای که بر روی پای افراد مبتلا به دیابت وجود دارد، شود.

 

خواص قارچ گانودرما

 

چای قارچ گانودرما

قارچ گانودرما طعمی تلخ و نامطلوب دارد و به همین علت عموما از این قارچ غیر سمی در تهیه غذا و خوراکی‌ها استفاده نمی‌شود و از آن به صورت چای و یا دمموش استفاده می‌کنند. چای قارچ گانودرما سرشتر از مواد مغذی است و خواص و فواید فراوانی برای سلامت جسم و روان دارد. چای قارچ گانودرما سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، پلی ساکارید‌ها،  کلسیم ، آدنوزین، پروتئین، آلکالوئیدها، پتاسیم، فسفر، استرول‌های گیاهی، بتا گلوکان، تری ترپن‌ها، ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D است.

 

طرز تهیه چای قارچ گانودرما

برای تهیه چای قارچ گانودرما ابتدا یک قابلمه با مقدار کافی آب را روی حرارت گاز قرار دهید. سپس به ازای هر نفر از پودر قارچ گانودرما به مقدار یک تا دو گرم به آب اضافه کنید و اجازه دهید همراه با آب برای مدت زمان پنج تا ده دقیقه بجوشد و بعد حرارت گاز را کم کنید. این مخلوط آب و گانودرما را برای مدت زمان یک الی سه ساعت روی حرارت قرار دهید و به این نکته توجه کنید که هر قدر برای مدت بیشتری روی حرارت باشد، اثربخشی چای قارچ گانودرما نیز بیشتر خواهد بود. سپس چای قارچ گانودرما را از صافی عبور دهید و در صورت تمایل برای طعم بهتر می‌توانید این چای را به کمک عسل، شیره انگور و یا شیره خرما شیرین کرده و کمی از تلخی طعم گانودرما بکاهید.

 

مضرات قارچ کانودرما

 

مضرات قارچ گانودرما

قارچ گانودرما در کنار خواص و فوایدی که دارد در صورت استفاده طولانی مدت و بی‌رویه از آن می‌تواند عوارض و مضراتی را نیز به دنبال داشته باشد. مصدف قارچ گانودرما برای مدت بیشتر از سه تا شش ماه می‌تواند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک مانند خشکی دهان، گلو و مجرای بینی شود. استفاده بیرویه و طولانی مدت از قارچ گانودرما می‌تواند عوارضی مانند سرگیجه، خارش پوست، ناراحتی معده، مشکلات گوارشی، خون دماغ، راش، سردرد و دیده شدن خون در مدفوع را نیز به دنبال داشته باشد. افرادی که تعداد پلاکت خون بسیار پایین دارند باید از مصرف مقادیر بالای قارچ گانودرما خودداری کنند؛ زیرا ممکن است باعث خون‌ریزی شود. قارچ گانودرما ممکن است با داروهای فشار خون، دارو‌های دیابت و داروهای اختلالات سیستم ایمنی تداخل داشته باشد.

خانم‌های باردار مادران شیرده، افراد مبتلا به اختلالات خونی، افراد با فشار خون پایین و افرادی که قرار است جراحی داشته باشند نیز باید از مصرف قارچ گانودرما خودداری کنند. همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی نیز باید از مصرف قارچ گانودرما پرهیز کنند زیرا این قارچ موجب تقویت سیستم ایمنی و درنتیجه تشدید بیماری می‌شود. قارچ گانودرما ممکن است با داروهای فشار خون بالا و داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین، هپارین، آسپرین و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی تداخل داشته باشد.

 

گانودرما برای لاغری

 

گانودرما برای لاغری سریع

قارچ گانودرما به عنوان یک پروبیوتیک بیوتیک عمل می‌کند و بر باکتری‌های روده تاثیر می‌گذارد و در واقع موجب افزایش باکتری خوب در روده و کاهش التهاب روده شده و موجب بهبود سیستم سوخت و ساز بدن شده و از این طریق به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند. ترکیبات موجود در قارچ گانودرما موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده و انرژی بدن را افزایش می‌دهد و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می‌کند. برای کاهش وزن و دستیابی به اندامی ایده آل می‌توانید در کنار ورزش منظم از دمنوش قارچ گانودرما نیز استفاده کرده و تاثیرات بی نظیر آن را بر کاهش وزن خود ببینید. با این‌حال از آن‌جایی که مصرف طولانی‌مدت آن می‌تواند عوارضی داشته باشد، می‌توانید برای استفاده از روشی طولانی‌تر، رژیم‌های بهاره غفاری را امتحان کنید که رژیم‌های سالم و اصولی هستند و بر مبنای سلامت در کنار تناسب اندام تدوین شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت و برای دریافت رژیم اختصاصی خود، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.